2 Şubat 2010 Salı

Komiklikler Şakalar 2: Yüzme Bilmeyen Salak!

8-9 yaşlarındaydım. Çok ama çok sıska bir çocuktum. Bildiğiniz Pinokyo' nun cana gelmiş haliydim işte...Yazlıkta arkadaşlarla en büyük zevklerimizden biri kumsaldan iskeleye yüzmekti. Genelde çok zorlanmazdık ama yarı yolda gülme tutarsa halimiz yaman olurdu. Zira gülerken boyunuzu geçen sularda yüzmek son derece zordur. Ağzınıza dalgalar dolar, su yutarsınız, su yuttukça da daha çok gülme gelir; böyle aptalca bir döngüye girer, debelenip durursunuz işte...

O kumsal-iskele yüzmelerimizden biriydi, yarı yolda az önce bahsettiğim gülme krizlerinden birine tutulduk şimdi hatırlayamadığım bir sebeple. Kahkahalara karışan dalgalarla harap ve bitap düşmüştüm, tek dileğim şu iskelenin merdivenine varabilmekti. Kendi kendime "haydi gamze dayan , iki kulaç sonra merdivendesin" dediğimi hatırlıyorum. Tam o kulaçlardan ilkini atacaktım ki orta yaşın üstünde, şişman bir kadın yüzerek yanıma geldi ve şöyle dedi ;
- Kızım ben yüzme bilmiyorum, beni iskeleye kadar taşır mısın?
Tahmin edeceğiniz üzre boyumuzu geçen suda, maksimum 30 kiloluk canımla şişman teyze taşımam zaten fizik kurallarına aykırıydı. Haydi diyelim ben super kahramandım ama haberim yoktu, bunu bir tek o şişman teyze biliyordu , peki ya şuna ne diyorsunuz; kadın yanıma yüzerek geldi yahu... Bir insanın yüzerken "yüzme bilmiyorum" demesi...

Neyse zaten bunları düşünecek çok zamanım olmamıştı o an. Cevap dahi veremeden kendimi suyun altında buldum. Evet evet, başımın üstünde yeri var teyzem üstüme bindi bir güzel. Bindi diyorum çünkü kollarını boynuma dolamak suretiyle beni suların altına gömdü. Denizin dibinde gerçek bir can pazarı yaşanıyor fakat kadın yüzeyde kaldığı için dışardan hiç bir tuhaflık sezilmiyordu. Bilmem gözünüzde canlandırabildiniz mi; kadın benim üstüme çıkınca ben dipte kaldım, kadın yüzeyde kaldı ve benle edindiği yükseltiyle denizimiz onun için "boy" oldu. Dışardan bakınca sıradan, güzel, huzurlu bir yaz günüydü. Bense hızla su yutmaktaydım.

Dedim ki kendi kendime "böyle ölemem", bir kere hiç artistik değil; "gamzenün üstüne bi kadın binmiş denizde can vermiş duydunuz mu" ... Bir anda bütün gücümü topladım ve kolumu bacağımı su yüzüne çıkarmaya çalıştım. Kolay değildi, ben debelendikçe hanım teyze daha çok asılıyordu boynuma "doğru dur çocuğum" der gibi...O benim üzerimde bir deniz yatağının üstüne oturmuş edasıyla süzülürken ben son hamlemi yaptım ve bir an için elimi sudan çıkarmayı başardım. O sırada iskelede güneşlenmekte olan komşularımızdan biri görmüş, bağrış çağrışları hayal meyal hatırlıyorum." Kadının altında biri var kurtarııııııııın", derken birileri yüzemeyen teyzeyi üzerimden çekti. Nefessizlikten bitap düşmüş halde suyun yüzeyine çıkıp deli gibi nefes almaya başladım, konuşacak halde değildim ama o konuştu ve son sözünü söyledi;

- Yüzme bilmiyorsan ne diye denize giriyorsun salak?

dedi ve düzgün kulaçlar atarak uzaklaştı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder